sabinefoto

Alla inlägg den 29 december 2013

Av Sabine - 29 december 2013 19:59

Fick för mig att jag skulle börja klickerträna Madicken ikväll och så blev det. Nu får vi se om det går framåt eller inte. Hon såg ut att förstå lite vad klicket betyder men jag hade ett problem som störde lite. Jo nämligen Jackie som blir avundsjuk när matte är med katterna stod och skällde/gnällde utanför dörren och Madicken är inte allt för förtjust i Jackie men det gick bättre än förväntat för matte hade trots allt gott godis. Jag tänker försöka träna varje dag nu på lovet för sedan går det inte då jag är på elevhemmet och Madicken hemma hos pappa då kan jag bara träna på helgerna.

Tränade även Jackie lite men inte klickerträning då. Tränade på stå och hon börjar fatta det nu. Ställde sig upp ett par gånger utan att jag gjorde handtecken. Min duktiga tjej.

Bjuder på en bild på min vackra Madicken   

 

Av Sabine - 29 december 2013 18:53

Då var det dags för sista frågan. Jag har ett par mål för 2014 men får se om alla blir av men något av det borde ju bli av.

Målen för 2014:

  • Få bättre konsentration på Jackie när vi tränar bland andra hundar.
  • Ta körkortet (Har inte med hund att göra men är nästan ett måste för mig)
  • Skulle vilja kunna ha Jackie lös bland andra när jag tränar.
  • Få Jackie att bli bättre på passivitetträning.
  • Börja träna grunderna i agility och möjligtvis kanske om jag har möjlighet gå en grundkurs i agility.
  • Börja träna viltspår och kanske gå ett prov.
  • Träna sök för roligt.
  • Va friska och ha roligt! Vilket jag tycker är viktigast.

 


Av Sabine - 29 december 2013 13:11

Jag orkade inte fota mina julklappar men kan berätta lite kort vad jag fått av mamma fick ja täckbyxor, vantar, mjukisbyxor, pannlampa, ett armband, ett nagellack, en bok (uppvakandet), av pappa fick ja pengar, presentkort på gina tricot och shampoo och balsam. Av mormor och morfar: en halsduk och en reccept bok plus bakmått, av farmor och farafar pengar och av en kompis fick jag en leksak till Jackie och en skylt där det står shetland sheepdog i bilen.

Jag är riktigt nöjd över allt, bara bra saker.


Presentation

Jag är en djurtokig tjej som älskar att fota.

Djuren har alltid varit mitt liv och det kan vara därför jag valde att gå på ett naturbruksgymnasie där jag läser djur inriktat mot sällskapsdjur och djurparksdjur.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards