sabinefoto

Alla inlägg under januari 2014

Av Sabine - 25 januari 2014 19:29

Dålig på att uppdatera här men har inte någon tid till det och kommer nog inte ha någon tid framöver.


Tänkte berätta lite kort vad jag gjort idag. Klev upp halv 11 och såg då på filmen Modig som var riktigt  bra :D Gick sedan ut till kaninerna, busade med Jackie i snön och tränade henne att springa brevid sparken resten av dagen har jag inte gjort något speciellt förutom att jag tränat Jackie lite i allt möjligt.


Av Sabine - 19 januari 2014 17:50

Har mest bara pluggat i helgen och är så less på det nu! För att jag inte skulle bli helt slut tog jag en promenad med Jackie ute i det kalla men fina vintervädret. Några bilder från promenaden.

       

Av Sabine - 11 januari 2014 15:39

Den här dokumentären måste ni se. Berättade riktigt bra om hur smart hunden och hur otroliga hundar är. Dessutom är den helt fantastikt bra filmat. Ja helt enkelt är det nästan ett måste att se.

Testet om hunden är vänster eller höger "tassad" gjorde jag och det visade sig att Jackie är vänstertassad.

http://www.svtplay.se/video/1712132/hundens-hemliga-liv



Av Sabine - 11 januari 2014 14:34

Började skolan i onsdags och har därför inte orkat skriva något. Har varit allt för trött men jag lever. Nu är det helg och äntligen har det blivit kallt och det har snöat, hoppas bara att det håller sig så här nu!

Idag har jag och Jackie busat i snön vilket hon tyckte var riktigt roligt.

Av Sabine - 7 januari 2014 14:17

....som fanns i brevlådan? Jo Jackies sele :D :D

   

Av Sabine - 5 januari 2014 22:47

Såg denna helt fantastiska film ikväll! Går inte säga annat än att den var otroligt bra. Ni som inte sätt den, gör det säger jag. Ni kommer inte ångra er.

Av Sabine - 5 januari 2014 15:38

Klev upp klockan ett idag och åt då frukost. Sedan började jag träna slalom mellan benen med Jackie och efter det tog jag en promenad. Under promenaden tränade jag lite med Jackie både slalom mellan benen och gå fot. Det blev även lite balansövningar på stenar och stubbar.

På vägen tillbaka mötte jag en bil vi korsnigen i byn som började gasa och sladda (sällsynt i en by där det bara bor gammlingar) och jag säger bara det tur att Jackie inte är rädd av sig för jag blev lite orolig att bilen skulle skrämma henne men inte. Hon var bara lugn min duktiga hund.

Bilder från promenaden.

       

Av Sabine - 4 januari 2014 23:04

Trotsade vädret idag och gick ut i regnet och ishalkan för att gå ut och gå en sväng med Jackie. Det blev väll inte en lång promenad men hon fick ju röra på sig lite.

Har även tränat trix med henne idag och nu kan hon skilja båda framtassarna åt, "tassen" (höger tass) och "fel tass" (vänster tass). Hon kan även stå relativt bra med lite finslip sitter det ordentligt. Kanske det dyker upp en film på Jackie när hon gör trixen nån dag framöver.

 


Presentation

Jag är en djurtokig tjej som älskar att fota.

Djuren har alltid varit mitt liv och det kan vara därför jag valde att gå på ett naturbruksgymnasie där jag läser djur inriktat mot sällskapsdjur och djurparksdjur.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards