sabinefoto

Alla inlägg under mars 2014

Av Sabine - 31 mars 2014 11:00

Söka godis som är gömd i barken på träd är roligt tycker hundarna och även bra träning för dem. Det går fort och enkelt att göra.


 

Av Sabine - 30 mars 2014 17:49

I helgen har det blivit långpromenader med Jackie och Birka, hundträning, matat ankerna, mammas 40-års kallas och en av kusinernas 18-års kallas.

Igår var det som sagt 40-års kallas hos mamma. Trevlig kväll med god mat och mycket tårta! Fick även träffa kusinerna på mammas sida vilket var roligt, blir så sällan man träffar dem.

Idag hämtade pappa jag och brorsan hos mamma för att åka på 18-års kallas hos kusinen. Där blev det ännu mer tårta.


Under mina promenader med hundarna blev det även lite balansträning i skogen, hoppa upp på stubbar, stockar m.m Ibland blev det lite svårt att träna med en hund då den andra hela tiden ville vara med men det gick! Birka som fyllde 8 år i veckan var otroligt glad och ville vara med över allt, när jag tränade med Jackie kom hon dit och nästan knuffade Jackie när hon balanstränade. Birka blev så ivrig att när jag sa åt henne att hoppa upp på stubben hoppade hon rakt på mig istället. Glada hund! FIlm på Jackie när hon balanserar.


   




Av Sabine - 30 mars 2014 11:07

Blev inget inlägg igår men jag återkommer ikväll med ett inlägg om min så vi hörs då!

Av Sabine - 28 mars 2014 10:39

Igår följde jag med mamma och hennes kille ut och lyssnade efter en speciell uggla. De hade hört den förut och ville nu försöka klura ut vad för uggla det är och var den befinner sig. Mammas kille trodde att det kunde vara antingen en Berguv, Lappuggla eller en Slaguggla. Det var nog ingen Lappuggla och det lutar mest mot att de kanske var en Berguv men det var svårt. Det kan ha varit två olika ugglor där för vi hörde två olika ljud tror vi. Vi hörde även en pärluggla som lät konstant. När jag stod där och lyssnade på ugglorna kände jag hur mycket jag älskar naturen, den är fantastisk!

Tänk dig att du står mitt ute i skogen. Det är kolsvart, det enda du ser är de svarta konturerna av träden, den lysande snön och tillsist det som tar andan ur dig och som får dig att glömma allt annat. Den otroligt vackra och mäktiga himmlen full av stjärnor. Du drar in ett djupt andetag och känner den friska doften av skog. Förutom de ljud som hör till skogen är det tyst. Tillsist hör du ugglans mäktiga hoande bli ett med naturen.

    


Av Sabine - 28 mars 2014 09:39

Har varit mycket annat veckan därför har jag inte hunnit blogga plus att jag har varit riktigt trött hela dagarna. Väldigt jobbigt men jag antar att det beror på förkylningen. Men jag kan berätta lite kort vad jag gjort i veckan.

Bland annat såg jag klart säsong 4 av Pretty little liars i tisdags och nu väntar jag spänt på säsong 5!

I onsdags gjorde min grupp i akvaristik klart vårat akvarium så när våra fiskar anländer nästa vecka är det bara för dem att flytta in. Myste även med djurhusets råttungar och vad man saknar att ha råttor. Jag var även en sväng till stan och köpte lite scrapbooking saker och köpte mig även en snygg kläning från gina.

I torsdags blev det traktor-körning på förmiddagen då jag körde balar. Gick faktiskt bra trots att den traktorn var lite svår och roligt var det! Sedan åkte jag buss hem till mamma.

Nu idag sitter jag i soffan och ska snart åka in till vännäs för att gå på bibloteket för måste låna en bok till engelskan.

             

Av Sabine - 24 mars 2014 10:18

Det blev inget inlägg igår därför skriver jag inläget som skulle ha kommit igår nu.

När jag var hos kaninerna lät jag boxdörren stå öppen ut till stallet så kaninerna kunde hoppa ut om de ville. Alice gjorde det självklart, hon älskar att hoppa omkring i stallet. Igår hade jag även Jackie i där för att träna henne att vara lugn med kaninerna och för att kaninerna ska vänja sig mer med henne. Jackie var sååååå duktig! Efter att jag sagt åt henne att sitta ner och ta det lugnt gjorde hon det. Hon la sig till och med ner fastän Alice hoppade runt. Alice hoppade även fram till Jackie och nosade på henne. Hon är inte ett dugg rädd för Jackie. Dinah hoppade tillslut ut i stallet efter många funderationer. När hon väl gjorde det hoppade hon direkt fram till mig och Jackie för att lukta på oss. Hennes tid utanför boxen varade inte allt för länge för nog är det tryggare i boxen tycker hon. Men jag är så glad, hon blir allt mer modigare för var dag som går.

Mina små duktiga djur, man blir ju bara för stolt.

 


Av Sabine - 22 mars 2014 15:27

Citat av Herbert Herding-Herberth.

Vilket härligt vårväder idag. Sol och 9 plusgrader! Riktigt varmt och skönt. Kaninerna fick komma ut i uteburen och det uppskattades kan jag säga. Självklart tyckte Jackie att det var roligt med kaninerna (för roligt), hon tror ju att de vill leka med henne. Men med lite godis lyssnade hon fint på matte och var bara lugn runt kaninerna.

Även fast jag är sjuk blev det en kort promenad ner till byn med Jackie. Jag kan ju inte sitta inne i det här fin-vädret. Under promenaden tränande jag lite linförighet med Jackie. Det märks att hon blir bättre.

Jag vet dock inte om promenaden var det bästa för min hosta känner jag nu.

   


Av Sabine - 21 mars 2014 16:11

Filmade Jackie när vi tränade på spinn och snurra, slalom mellan ben och det kom även med lite fotgående på film som vi måste träna mer på. Jackie har rätt svårt för fotgåendet men det är bara att träna på tillslut borde det ju sitta fint.


 


Presentation

Jag är en djurtokig tjej som älskar att fota.

Djuren har alltid varit mitt liv och det kan vara därför jag valde att gå på ett naturbruksgymnasie där jag läser djur inriktat mot sällskapsdjur och djurparksdjur.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards