sabinefoto

Alla inlägg under november 2012

Av Sabine - 27 november 2012 14:11

Ja sommar, suck, längtar till sommaren redan :(


Av Sabine - 25 november 2012 23:13

Sist ut av mina egna djur är LIngon :)              



Lingon är mitt tredje marsvin.

Ligon var egentligen min brors från början men sen fick jag ta över henne.

Lingon är född i oktober 2011.

Lingon har ett blått öga

 

Lingon är inte speciellt social av sig men det har blivit bättre.

Smultron hade bara systrar i hennes kull.

Av Sabine - 21 november 2012 11:54

Tyson!!!

Tyson kallar jag även för Kurren.

 

Tyson är en stor katt.



              

Tyson hade tre syskon

Tyson gosar bara när han själv har lust man kan inte tvinga honom.

Tyson är alltid sur på morgonen.

Tyson ser ganska läskig ut för att hans ögon ser alltid arga ut fastän han inte är det

Av Sabine - 19 november 2012 09:53

Då var det Smultrons tur!             


Smultron blir fyra i januari.

Smultron med sin kompis Lingon.

Smultron har ett blått och ett brunt öga.

Smultron var mitt första marsvin.

När Smultron blir/arg/upprörd blir hennes öron nästan röd/lila.

Smultron har en rex päls.


Vintern 2009 köpte jag Smultron från en djuraffär.

Av Sabine - 17 november 2012 11:39

Hehe har nästan glömt bort att skriva om mina djur här och kan inte göra det i helgen då jag har fel dator. Har inga bilder på den här. Men efter helgen kommer jag att skriva mer!

Trevlig helg!

 


Av Sabine - 17 november 2012 11:19

Då var det Madickens tur att få vara med här på bloggen ;)


Visst har hon mycket päls?

Madicken är en utekatt.

  Madicken är även en duktig mor. Har haft tre kattungar.               

Madicken är född sista april 2010.

Jag fick Madicken i present av min faster.

Madicken betyder mycket för mig :) Min lilla bebis! ;)

Madicken är nog världens snällaste. Tror hon knappt har gett mig ett rivmärke, till och med inte ens när hon var liten.

Av Sabine - 14 november 2012 22:16

Jao första inlägget om ett av min djur får bli lilla Alice som jag saknar grymt mycket just nu.

Alice är ett busfrö till rexkanin som gör allt för att retas med matte ;)             


Första bilden är på Alice när hon var bebis, bara några dagar efter att jag köpt henne.

På denna bild år Alice ungerfär 4 månader. Alice är lite egen, när jag är ute och går med henne i sele så brukar hon alltid stanna framför ett högt grässtrå och bita av det, hon äter aldrig upp det ;)

Andra gången jag ställde ut Alice fick hon 95 poäng. Gissa om jag blev glad!

Men var tog kaninen vägen? Jag och Alice har det inte alltid haft det bra, början av hösten 2011 kan man säga att hon var lite utav en "problemkanin". Men även om jag ibland var nära på att ge upp kämpade jag vidare och tur det för annars hade jag inte haft en sådan underbar kanin jag har nu.

Alice är en duktig mamma.

Världens bästa Alice <3

Nu saknar jag Alice ännu mer. Har inte träffat henne på snart två veckor :( Bor ju inte hemma nu när jag går på gymnasiet och kommer bara hem på helgerna.....

Av Sabine - 14 november 2012 22:13

Mitt intresse är ju djur och jag har ju några styckna själv så tänkte att jag ska göra ett inlägg varje dag om något av mina djur. Med bilder och allt!

Presentation

Jag är en djurtokig tjej som älskar att fota.

Djuren har alltid varit mitt liv och det kan vara därför jag valde att gå på ett naturbruksgymnasie där jag läser djur inriktat mot sällskapsdjur och djurparksdjur.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards