sabinefoto

Alla inlägg den 28 november 2013

Av Sabine - 28 november 2013 16:42

Min första hund, ja Jackie är ju egentligen den första hund som jag bestämde själv att jag ville ha och köpte henne själv. Har allt ansvar över henne också.

Har levt med hund hela livet. Enda sedan jag kom hem från BB då fanns det två hundar i huset en lugn schäfer hane Ecko och en smart border collie tik Amie.

Men min första hund som jag alltid sagt varit min men som jag inte hade själva huvudansvaret för var Tilda, en border collie. Hon var en av nio valpar ur Amies andra och sista kull och hon föddes när jag var ett år gammal. Man kan ju inte direkt säga att hon var "min min" en ettåring kan inte dirket ta hand om en hund då men vi växte upp tillsammans och när jag blev äldre gick jag kurser med henne och tränade lite allt möjligt med henne. Jag lärde mig mycket av henne och när jag tänker efter lärde hon mig nog mer än vad jag lärde henne och hon betyder mycket för mig. Hon fanns alltid vid min sida, tröstade mig när jag var ledsen, följde med mig ut till kaninerna när det var mörkt och då sprang hon alltid iväg sista biten fram till stallet och tände rörelse lampan åt mig så jag slapp gå sista biten i mörker. Tilda var otroligt klok och snäll och liten för det var hon. Mindre än vad border colliesar brukar vara, många trodde att hon var en valp eller i alla fall en unghund. Det berodde kanske på att ända in till slutet var hon pigg inte ett grått hårstrå i sikte och följde med på allt utan att bli trött.

Det hon älskade mest av allt var att få följa med pappa på springturer då blev hon som tokg. Direkt pappa började ta på sig springkläderna började hon gnälla av iver och snurrade runt dörren. Vilken glädje hon hade för att springa det var otroligt.

Vårterminen i nian när hon var 14 år och några månader blev hon tvär sjuk en dag. Dagen innan hade hon varit sitt vanliga pigga jag som ville ut och springa. Vi åkte in till veterinären med henne och där visade sig det att det fanns inte mycket att göra än att låta henne slippa lida. Det var bland det hemskate jag varit med om. För vem vill se sin bästa vän somna in? Jag satt med henne enda in till slutet och klappade hennes vackra huvud. Min otroliga vackra Tilda. Saknar henne så otroligt mycket än idag men jag har lärt mig att leva med det. Även om vissa dagar mår man sämre för att man saknar henne. Nu har jag ju Jackie som gör mycket för mig. Sedan jag köpte henne har jag mått så otroligt bra.

De två försa bilderna är på Ecko och Amie.

 

 

Min vackra ängel <3

     



Presentation

Jag är en djurtokig tjej som älskar att fota.

Djuren har alltid varit mitt liv och det kan vara därför jag valde att gå på ett naturbruksgymnasie där jag läser djur inriktat mot sällskapsdjur och djurparksdjur.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards