sabinefoto

Alla inlägg den 14 mars 2014

Av Sabine - 14 mars 2014 19:10

I veckan har det blivit några skogspromenader och en dag fick jag med mig Jenny och Majsan. Passade då på att foto hundarna som var glada över att få springa lös i skogen.

         

Av Sabine - 14 mars 2014 14:08

På träning av djur lektionerna håller jag på att lära in Jackie apportering (använde klicker för att lära in). Själva momentet ska gå till på så vis att hon hämtar "saken" på mitt kommando och sedan ska hon komma in med det och lämna det i min hand. Det börjar gå framåt nu för det stod still där ett tag. Vi kom så långt att hon öppnade munnen lite och bara duttade på apportföremålet men sedan fastnade vi där och hon ville inte lyfta upp den. Men idag med hjälp av läraren började vi köra en annan metod. Vi satte fast ett snöre på apportföremålet och hade enbart lek och dragkamp. När hon tog ett bra grepp om föremålet belönades hon med dragkamp eller att hon fick "vinna" föremålet. Efter det testade vi att leka lite och kasta iväg den och då om hon lyfte upp föremålet (vilket hon gjorde) så klickade jag. Mot slutet av lektionen släppte det och hon började förstå för jag fick henne att lyfta föremålet några gånger.

     

Presentation

Jag är en djurtokig tjej som älskar att fota.

Djuren har alltid varit mitt liv och det kan vara därför jag valde att gå på ett naturbruksgymnasie där jag läser djur inriktat mot sällskapsdjur och djurparksdjur.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards